10 Najčešćih grešaka koje žene čine u fitness-u

Strah i bojazan od težina, nerealna i prevelika očekivanja, istezanje, kardio trening, znojenje, korigovana i pravilna ishrana, bokovi, hidratacija, fokus i rad, balans u treningu. . .

1. Bojazan od tegova

Stereotipi da je teretana isključivo za muškarce a aerobik i varijacija ovih grupnih treninga za žene. Ovo je najčešča i najučestalija greška. Gledajući modele sa slika kome se većina žena divi, one mnogo vremena provode u teretanama radeći sa velikim težinama i opet deluju skladno i bez previše mišića. Dobiti mišiće nije lako ni muškarcima a pogotovo ženama. Iz ovog razloga one uglavnom biraju i preferiraju treninge na bazi aerobika itd. EMS trening ne iziskuje rad sa velikim težinama. Ovo je pogotovo dobro u cilju prevencija od povreda. Kroz kontrolisanu vežbu i pravilnu kontrakciju, električni impuls koji izazivamo sa Wiemspro uredjajem dodatno stimuliše mišić, povećava efikasnost i efekat vežbe.

2. Nerealna očekivanja

Žene se često odluče na početak treniranja posle godina neaktivnosti, loše ishrane i grešaka, u očekivanjima da će za kratko vreme napraviti ogromnu promenu. Iz tog razloga mogu brzo da sagore u želji sa izgovorima da je treniranje previše naporno, da su pod stresom i da telo pati. Ne možete očekivati da ste dugo vremena naktivni i da za kratko vreme napravite ogromne promene. Morate shvatiti da je to proces koji traje duže nego što ste očekivali, mesecima a nekad i godinama. Krenite od toga šta ste učinili i uložili da biste očekivali nešto zauzvrat. Sa EMS sistemom treninga, već za mesec dana možete primetiti vizuelne i merljive rezultate. Sa samo 2 do 3 treninga nedeljno po 20 minuta.

3. Istezanje kao prioritet

Ovo je često razmišljanje, misleći da će istezanjem da se dobiju vretenasti i oblikovani mišići. Žene često na početku treninga odmah krenu da rade vežbe istezanja dugo i uporno, posle toga rade vežbe snage. U stvari istezanje u nezagrejanom stanju je veoma opasno za muskulaturu. Preporuka je i ne raditi statično i dugotrajno istezanje pre treninga nego tek posle.  Em što je opasno istezanje pre treninga nego i smanjuje performanse.  Takodje istezanje neće učiniti da vaši mišići postanu vretenasti.  Posle EMS treninga, omogućujemo vam mišićnu relaksaciju, kroz elektro masažu. Brže se oporavljajte, manje umarajte, ubrzajte metabolizam.

4. Samo kardio trening

Preferiranje kardio treninga i treniranje samo kardia većina žena primenjuje iz razloga straha od rada sa težinama ili toga što im više prija. Kako god, kardio program ima važnu ulogu u procesu smanjivanja kilaže i topljenja masti, ali rad sa tegovima i težinama takodje smanjuje procente masnih naslaga, ubrzava metabolizam zato što veći procenat mišića u telu troši više masti u toku dana. Preporučeno je 2-3 puta nedeljno raditi treninge EMS snage i sa težinama a takodje uporedo primenjivati kardio program.  Treniranje sa težinama će vam dati zategnutiji izgled, tonus mišićima, kod žena smanjiti celulit. . . EMS trening ubrzava metabolizam, brže topi masne naslage, umanjuje potrebu za kardio treningom a takodje može da se radi čist kardio trening sa EMS uredjajem sa većim efektima.

5. Ne volim da se znojim

Većina žena smatra da muškarci žele da se nabilduju i da oni treba da rade veoma naporno, a one pošto žele da se zategnu i smanje obime treba da rade laganije, sa malim težinama i što većim brojem ponavaljanja. Istina je da treba da izadjete iz zone komfora i da izaberete težine gde ćete moći da izvedete optimalan broj ponavljanja i da se kvalitetno umorite. Da zanemarite selfije, razgovor telefonom, chetovanje itd. Znojenje je zdravo za naš organizam, ako se plašite da će vam se pokvariti šminka, njoj i nije mesto u teretani. . . EMS trening traje kratko i ne iziskuje previše znoja.

6. Nepravilna ishrana

Kvalitetan trening podrazumeva i pravilnu ishranu. Zanemarivanje dobre ishrane utiče na performanse treninga i takodje na rezultate. Ženama je pogotovo teško da se pridžavaju ovog i nalaze mnogo razloga da bi grešile i konzumirale slatkiše i hranu koja je ukusna ali štetna po nas. Balansirana ishrana je osnova treninga i svakodnevnog funkcionisanja u životu. Uz EMS trening mi vam sugerišemo i predlažemo zdrav način ishrane i plan ishrane. Za što bolji učinak EMS treninga bitna je pre svega umerena i pravilna ishrana.

7. Smanjen unos tečnosti i unošenje pogrešnih napitaka

Ovo nije specifično samo za ženske osobe. Gledajući oko sebe primećuje se da mnogo ljudi slabo unosi vodu za vreme terninga. Voda je osnova i ona pomaže ubrzavanju metabolizma, funkcionisanju zgloboga, izgleda kože, ubrzava oporavak i još mnogo čega. Takodje unošenje energetskih napitaka punih šećera za vreme treninga može biti štetno pogotovo kod onih koji imaju za cilj smanjenje kilaže. Ako se pravilno hranimo, organizam ima dovoljne količine glikogena za trening, unošenje šećera za vreme treninga ubrzano diže energiju, ali takodje rapidno i pada i utiče na performanse. U Joe Fitness EMS Studiu mi vam sugerišemo na konzumaciju vode za vreme treninga a takodje vam sugerišemo da šijete optimalne količine u toku dana za normalno funkcionisanje organizma.

8. Previše se fokusirate na struk

Mnogima je fokus na skidanju kilaže sa stomaka i struka i njihovom definisanju.  Ovo je veoma izraženo kroz veliki broj ponavljanja vežbi za trbušne mišiće. Sa jedne strane ovo pravi disbalans izmedju stomaka i ledja što može uzrokovati ozbiljnim problemima, a sa druge strane estetske, gde žene uglavnom hoće tanji struk primenjivaćem vežbi za bočne trbušnjake u velikom broju mogu baš suprotno da ga prošire. Trenirajući mišiće nećete umanjiti salo koje se nalazi preko njih. U EMS treningu impulsi idu istovremeno u trbušne i ledjne mišiće a takodje i u sve ostale grupe mišića. Ovi impulsi postižu preko 90% mišićnog kapaciteta za razliku od nažeg voljnog momenta gde možemo da postignemo oko 70%. Za manje vreme treniranja postižete bolje rezultate.

9. Rad i koncentracija a ne prečice

Zašto trenirati i mučite se kad možete da namažete kremicu koja će rešiti problem. Sve bi ovo bilo u redu samo da je još istinito. Za dobar rezultat potrebna je rešenost, mukotrpan rad i pravilna ishrana. Rezultati neće izostati. Malo je onih koji  su genetski predodredjeni da sa malo truda mogu odlično da izgledaju. Uglavnom ženama je teško da udju u naporan rad, nemaju koncetraciju. Pa kada dodju u teretanu ili fitness brzo im sitnice skrene fokus sa treninga. Prave se velike pauze, lista se časopis, prelistava telefon. Ovo neće doneti rezultate a takodje može da ometa radnu atmosferu u prostoru gde vežbate. Ne postoji magičan napitak ili kremica koja će da reši probleme.  EMS trening je kratak, efikasan, dinamičan, intervalan, fokusiran. Iako je ovo najbolji vid vežbanja, to ne znači da ne mora da se radi. Uz dobar i doziran rad, EMS vas vodi do uspeha.

10. Neizbalansiran trening

Ženska populacija uglavnom ima odredjeni cilj kad udju u vežbanje to su regije stomaka, guze i butina. Iz ovog razloga akcenat treninga stave na ove ragije i sprave na kojima se rade. Kao što sam napomenuo  u slučaju stomaka i bokova, tako i ovde je slučaj da radeći isključivo ove vežbe neće doneti rezultate koje očekujete. Treba da trenirate sve grupe mišića i da izbalansirate telo, podstaknete topljenje masti da bi vaši mišići došli do izražaja i definicije. Naše telo je sofisticirani sistem i ako jedna grupa mišića radi, druga bude zapostavljena doći će do disbalansa i mogućih povreda i slabijih rezultata. EMS trening iz ovog razloga donosi benefite zato što postiče bolji balans tela, impulsi idu istovremeno u sve grupe mišića, što znači ako ste fokusirani na gornji deo tela i radite vežbe za gornji deo tela, vi istovremeno radite i druge grupe mišića zato što impulsi idu i u ostale regije. Ovo višestruko skraćuje vreme treniranja.

 

Treniranje i zdrav život je pitanje svakodnevnice i funkcionisanja organizma. Bitno je da zdravo pristupite problemima koje želite da rešite. Suočeni smo sa dosta neaktivnim životnim stilom, poslovima  gde se dosta sedi, televizijom, internetom i telefonom gde se takodje slabo krećemo. Vaše telo je jedino mesto gde možete da odete. Vaše telo je vaš hram. Pazite na sebe, mislite na sebe, kad se pojavi problem tada je u većini slučajeva već kasno i teže se dolazi do rezultata.

 

Treniraj pametno, treniraj kratko. Najsavremeniji fitness sistem EMS (electro muscle stimulation)!

Joe Fitness EMS Studio

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *