fbpx

Greške koje pravimo u treningu i u procesu smanjenja kilograma

Pogrešne dijete, prekomerno treniranje i izbegavanje tegova su samo neke od grešaka koje ljudi prave kada krenu u program smanjenja kilograma sa ili bez vežbanja.

Loše dijete

Dijete koje traju tri dana ( 5 kg manje za tri dana), ovakve dijete nemaju osnove pravilne ishrane i ne stvaraju vam dobre navike. Obećavaju da ćete smanjiti kilograme, i neke se baziraju na potrošnji samo nekih namirnica. Izbegavajte ovakve dijete, nisu efikasne, osećate ćete se loše i bez volje, i nećete steći dobre navike u svakodnevnoj ishrani.

Preskakanje obroka ili konzumacija jednog obroka na dan.

Ovakav pristup će vam sniziti nivo šećera u krvi i dešavaće vam se oscilacije u toku dana, kao i da će vam povećati želju za slatkišima. Najbolje je da imate 4-5 manjih obroka dnevno, umesto jednog ili dva velika, tako će vam se regulisati šećer u krvi i vaš apetit.

Dijeta bez vežbanja

Umesto fokusa na izrazitom gubljenju kilograma, razmišljajte da treba da budete zdravi, da imate više mišićne mase i manji procenat masti. Treniranje nije samo za sagorevanje masti, već i povećanje mišićne mase, za poboljšanje kardio-vaskularnog sistema i povećanje energije koje će doprineti boljem osećaju.

Treniranje samo kardio programa

Ako budete radili samo kardio, smanjićete mišićnu masu, izdužićete mišiće. Dobar trenažni plan podrazumeva i uključuje vežbe sa opterećenjem za bolji tonus tela. Takodje, trening sa tegovima će ubrzati vaš metabolizam iz razloga što su mišići aktivno metaboličko tkivo i pokrenuće potrošnju više kalorija u periodu posle treninga. Devojke, nećete bit nabildovane kao muškarci, izgledaćete lepše i zdravije i zategnute. Prevedeno, najbolje je kombinovati vežbe sa tegovima, kardio program i zdrava ishrana.

Prejak i nagli početak

Ako do sada niste trenirali ili ste imali veliku pauzu, nemojte krenuti sa obimnim i intenzivnim treningom. Moguće su povrede, frustracije što će vas unazaditi i vratiti na početak. Nemojte da precenite sebe i da mislite da možete da istrčite velike distance 5-10 km bez prethodnog treninga, umesto toga bolje je da smanjite intenzitet, radite kardio 15-20 min i postepeno povećavajte vreme i intenzitet. Slično je i sa težinama, nemojte preterivati sa tegovima u startu, poremetićete tehniku izvodjenja vežbi što može dovesti do povrede.

Pronalazak optimalne težine za trening

Trening sa tegovima, u situacijama kada ne osetite rad vašić mišića koje ciljate neophodno je da povećate težinu, ali ne toliko da dovede do loše tehnike izvodjenja vežbe. Osobe ženskog pola uglavnom rade sa premalim težinama iz straha da će dobiti prevelik mišićni tonus, što nije istinito.

Loša tehnika prilikom izvodjenja vežbi

Mnogi u početku kreću u vežbanje bez nadzora stručnog lica ili personalnog trenera koji bi im pojasnio tehniku izvodjenja vežbi. Ovo dovodi do povreda ili neadekvatnog napretka. Trudite se da naučite pravilnu tehniku svake vežbe koju radite, I koncentrišite se na regiju I mišiće koje trenirate.

Pomoć i savet stručnih lica

Kada se odlučite za novi stil života, istražujte, raspitajte se o ishrani, doktore o zdravstvenom stanju za trening, fitness trenere tako da imate više informacija o treningu, ishrani I suplementaciji.

Kratke dijete

Šta radite kada završite dijetu koja traje nekoliko dana? Vraćate se na stari način ishrane? Ovo je redovan pristup, JO-JO efekat . Uglavnom se dobije u kratkom periodu više kilograma nego što se izgubilo. Ciljajte i fokusirajte se da budete zdravi i puni energije.

Unošenje previše hrane – prejedanje

Razlozi su višestruki. Uglavnom se radi o stresu, koji nećete rešiti unošenje hrane u ogromnim količinama pogrešnim namirnicama. Razmislite pre nego što krenete ka frižideru da li činite sebi dobro ili loše. Ovo nije samo estetski problem, već problem i rizik za zdravlje.

Prestroga dijeta

Veliki procenat ljudi je prestrog u procesu dijete – smanjuju mesto, žitarice, voće pa i povrće. Dešava se da ljudi unose 500 do 800 kcal, što je objektivno malo za dnevne potrebe organizma. Ovakva odricanja mogu da uspore metabolizam i da umanji energiju. Procenat kalorija koji je potreban organizmu može lako da se izmeri i kontroliše. Ako ste u procesu treninga treba čak i više kalorija uneti nego bez treninga.

Smanjeni unos vode

Voda je osnova života i zdravog organizma, ona vam daje energiju, povećava performanse, izbacuje toksine iz organizma, pomaže vam da ubrzate metabolizam, smanjite time kilograme i da vam koža bude lepša. Voda je bez kalorija i nema ni jedan razlog da se ne unosi redovno.

Ako treninram, mogu da jedem šta hoću!

Ovo je totalna neistina, floskule kao što su ono si što jedeš imaju dozu istine u sebi. Pronalazak balansa izmedju fizičkih aktivnosti i zdrave ishrane daće pun efekat. Korišćenje zdravih namirnica, regulisanje unosa šećera i ograničavanje količine porcije je pravi način za topljenje masti, gubljenja kilograma i povećanja mišićne mase.

Preterano treniranje

Previše treniranja sa malo odmora može samo da vas udalji od cilja. Koliko su biti trening i ishrana, toliko je bitan i odmor. Da bi trening imao pun efekat potrebno je organizam odmoriti. Premalo odmora prilikom intenzivnog treninga urokuje nesanicu, nervozu i depresiju.

Unošenje samo voća i povrća

Ovo su odlične namirnice, ali ne treba da budu jedini izvori namirnica. Upoznajte više namirnica, ukazaće vam se pregršt zdravih izbora koji možete da unosite. Šarenolika ishrana je bolja za zdravlje i vama će biti zanimljiviji obroci.

Užina

Užine su odlične, pogotovo za regulisanje šećera u krvi. Bitno je da su nisko kalorične i da su zdrave. Možete konzumirati voće, proteinski šejk, šaku orašastih plodova. . .

Izbacivanje masti ih ishrane

Nisu sve masti loše. Možete da razlikujete dobre od loših masti. Neke od dobrih masti su one iz maslinovog ulja, omega 3 masti, masti iz koštunjavog voća i plodova. . .

Potpuno izbacivanje ugljenih hidrata iz ishrane

Ugljeni hidrati su osnovni izvor energije organizma i ne treba ih u celosti izbaciti. Umesto toga kontrolišite količine koje unosite i koristite kompleksne hidrate kao što su žitarice, pirinač, integralne testenine, krompir itd.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *