Unapredite svoj mikrobiom: 10 saveta da stvari držimo pod kontrolom

U našem stomaku nalazi se veliki broj korisnih živih organizama. Evo nekoliko teza kako da stvari držite pod kontrolom.  Mikrobiom je zajednica mikroorganizama koji nastanjuju naša creva.

Pšenični hleb

Integralne žitarice, pšenica, raž, ovas, ječam itd. podstiču rast i razvoj bakteija, pogotovo laktobacila koji jačaju imuni sistem i nalaze se u stomaku.

Vlakna

Hrana bogata vlaknima (biljna hrana) preporučuje se u cilju prevencije raka debelog creva. Unoseći najmanje 30 grama voća, povrća i integralnih žitarica smanjujemo šanse za njegovo pojavljivanje. Na primer šolja očišćenog graška sadrži oko 16 g vlakana.

Prljava usta

Bakterije koje se nalaze u ustima mogu da dopru do stomaka gde mogu da izazovu bakterijski disbalans. Redovnom higijenom usne duplje smanjite prisustvo loših bakterija.

Antibiotici

Konzumacija antibiotika može urušiti raznovrsnog mikrobioma u stomaku, čak i duže vreme nakog upotrebe i tako povećati rizik od crevnih infekcija. Oprezno sa upotrebom antibiotika je opšta preporuka.

So

Prekomerna upotreba soli može da izazove žedj koja je najmanji problem koji je prouzrokovan ovim. Razna ispitivanja pokazala su da natrijum smanjuje količinu mlečne kiseline u crevima i tako povećava rizik od autoimunih oboljenja, kao što je multipl skleroza. Unosite u organizam veću količinu kalijuma i tako uspostavite ravnotežu.

Hlor

Ako pijete vodu sa puno hlora možete eliminisati i dobre mikrobe u organizmu. Takodje udisanje pare ili apsorbcijom preko kože prilikom tuširanja može dovesti do disbalansa crevne flore. Konzumacijom filtrirane ili flaširane vode otarasite se hlora.

Alkohol

Preterana konzumacija može da ošteti mukoznu membranu  creva i da poremeti varenje. Alkohol takodje remeti prizvodnju mlečne kiseline, uvećavajući broj bakterija koje su štetne i koje mogu da prežive do dolaska u stomak.

Probiotici

U cilju sprečavanja hroničnih upala preporuka je konzumacija hrane bogate probioticima kao što je kiselo mleko, jogurt, kiseli kupus. . . Ove namirnice snabdevaju creva hranljivim materijama u cilju sprečavanja i prevencije upala.

Bekstvo iz grada

Odrastanje u seoskom okruženju umanjuje rizik od stomačnih upala. U cilju zaštite i prevencije, izlaganje dečjeg digestivnog trakta  različitim vrstama bakterija, ima zaštitni karaker.

Kardio

Kardio trening u trajanju od pola sata do sat, tri puta nedeljno može poboljšati opšte stanje stomaka, smanjujući mogućnost upala i unapredjivanju insulinske osetljivosti.

Dobre bakterije su tu da nam pomognu i da naše telo bude izbalansirano i vitalno. Primenjivanjem redovne i zdrave ishrane i redovnog i planiranog treninga naše telo će biti u stanju da se odupre lošim uticajima koji dolaze spolja i pokušavaju da se uvuku u naš organizam i poremete nas.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *