Važnost dobre hidratacije

Veoma je važno unositi dovoljnu količinu tečnosti u organizam, nevažno da li ste sportista ili ne. Ako trenirate morate obratiti pažnju da se hidrirate pre, za vreme i posle treninga. Voda održava telesnu temperaturu organizma, snabdeva naše telo nutrijentima koji su potrebni za rad celokupnog sistema.

Ako ne unosimo dovoljno tečnosti brže ćemo se umarati, imati pojačane i češće grčeve u mišićima, blagu poljuljanost ili nesvesticu.

Koliko vode treba piti u toku treninga?

Ne postoji tačna mera koju treba da unesemo u organizam. Probajte da osluškujete svoje telo i da imate na umu da unosite vodu češće po manje.  U zavisnosti od programa treninga, koliko se znojimo i kojim intenzitetom radimo, pojavice se i potreba za osveženjem.

Preporuka je da se na svakih 20-tak minuta aktivnosti osvežimo sa par gutljaja vode ili nekog osvežavajućeg napitka. U prethodnim temama smo napomenuli da ne treba da unosimo gazirane napitke i napitke bogate šećerima za vreme treninga pogotovo ako imamo za cilj korigovanje masnih naslaga. Takodje ovakvi napitci mogu da sadrže veliku dozu kofeina i kalorija.

Znaci dehidratacije!

Kada se ne hidriramo pravovremeno i pravilno možemo dovesti organizam do stanja pregrevanja. To donosi loše performanse po naše telo i zdravlje. Mogu se pojaviti pojačani grčevi, mučnine, ubrzani srčani ritam, niži pritisak. . . Kako pada fizička forma zbog nedostatka vode u organizmu, automatski i psihički nas opterećuje činjenica da radimo slabije nego što je realno i sve ovo dovodi do loše uradjenog treninga.

Da li može biti previše vode?

Kao i za minimalnu količinu vode koju treba uneti tako i u ovom slučaju ovo je individualno. Ne treba preterivati ni u čemu pa ni sa unosom vode, poželjno je biti umeren u svemu i kako po osećaju unositi tečnost u organizam, tako i svesno misliti o tome i redovno se hidrirati.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *